Personal Training

Cardiotraining, hoe zit dat nou?

Naast vragen over krachttraining, krijg ik ook veel vragen over cardiotraining.
Als ik nou heel lang op de loopband (of andere cardio-apparatuur) ga staan dan val ik toch af?
Het ligt er dus aan hoe je met de loopband omgaat. 

Als mensen vet willen verbranden krijgen ze regelmatig het advies in de sportschool om een half uur cardio op 60 tot 70% van je hartslag te doen. Terwijl dit percentage veel te laag is heeft totaal geen nut. Pak 80 tot 85% van je maximale hartslag en kortere trainingen. Zo zal je veel sneller vet verbranden en dus scheelt het je een hoop tijd.
Cardiotoestellen geven vaak de vetverbrandingszone al aan, maar deze hartslag is veel te laag en zorgt er alleen maar voor dat je wat extra calorieën verbrand. Ook het verhaal dat je pas na 30 minuten vet gaat verbranden is een fabel. Je lichaam is daar de hele dag mee bezig en activeer je dit met een goede training dan verbrand je nog meer! (Hoe meer spieren des te meer vetverbranding).
Zoals ik al in mijn artikel over krachttraining schreef is dit de beste manier om af te vallen. Doe je dit in een combinatie met cardio en oefeningen (liefst met losse attributen) dan zorg je voor meer vetverbranding en uithoudingsvermogen. Dus zeg maar interval training op een hoog intensiteit niveau. Dus blijf lekker je cardio doen op interval om je hartspier en conditie te verbeteren en wat extra calorieën te verbranden. Doe daarbij dan wel krachttraining (Of begin met een Body Pump les).
Iedereen begint met een doel als je de sportschool instapt. Je lekker in je vel zitten en je goed voelen hoort daar ook bij maar uiteindelijk kan en wil je meer bereiken! En niet te vergeten het plezier behouden van het trainen! Dus daag jezelf uit!
Ik ben daarom met mijn Small Group trainingen begonnen (CT Jolanda) en heb dit alles getest op een groep vrouwen en mannen, TOP sporters en obesitas patiënten. Allen met resultaat! Verandering kan ook vooruitgang betekenen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *